onsdag 25 januari 2012

Nr 5 heter den!

Hejsan!

I fredags testade jag den nya formen jag har pratat om, och den fungerade perfekt, det knakade en del till en början i pressen men efter ett tag skönk materialet ihop och formade sig efter jiggen. Jag blötte ner alla lager som skulle pressas så att det skulle gå lättare och att limmet skulle svälla mer.
Konkaven gör att man har bättre kontroll på brädan, vilket resulterar i högre hastighet och hårdare kurv tagning, de e gött! Jag har även sänkt ner mitten på brädan så att man hamnar närmare marken än innan, 5.5 cm från mark till brädans underkant och även detta gör brädan stabilare.

Här har vi lite bilder på en halvfärdig bräda som har fått arbetsnummer 5

 det ska på logga,grepptejp,nya truckar och hjul
Här ser man konkaven, 7 mm på mitten!
Och min nya fina bok.
Blev en kick i var ända också, för alla trix vi ska göra i sommar.. LOL 

4 kommentarer:

  1. Ser riktigt snygga ut! Jag hoppas jag kan lägga in en beställnin frammåt våren! /Pär

    SvaraRadera
  2. Tack Pär!
    Det kan du absolut göra!

    SvaraRadera
  3. Hur många brädor har du gjort egentligen? Grymt snyggt ser det ut i alla fall!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag har gjort ett gäng, runt 13 stycken ;)

      Radera